Asiakastarina – customer success story
Bang & Bonsomer hankkii IT-palvelunsa Euroopan laajuisesti WeGolta
WeGo tuottaa kattavat IT-palvelut Bang & Bonsomerille, jonka yli 300 ammattilaista palvelevat eri alojen teollisuusyrityksiä. 11 eri maassa operoivan yrityksen liikevaihto kasvoi vuonna 2022 noin 215 miljoonaan euroon. Älykkäitä materiaaliteknologioita kehittävä ja toimittava yritys tarvitsee liiketoimintojensa jatkuvuuden turvaamiseen luotettavaa IT-kumppania.
Suomalaisyritys Bang & Bonsomerin älykkäät materiaaliteknologiat ovat yhdistelmä jakelua, yrityksen omia tuotteita ja omia sovelluslaboratorioita sekä älykkäitä prosessiteknisiä ratkaisuja ja palveluita. Helsingissä pääkonttoriaan pitävän Bang & Bonsomerin osaaminen ja perintö ulottuvat vuoteen 1927.
”Palvelemme globaalisti operoivia teollisuusyrityksiä, ja haluamme tulla tunnetuksi innovatiivisena materiaaliteknologiayrityksenä. Tarvitsemme kumppanin, joka pystyy tuottamaan meille laadukkaat ja kattavat IT-palvelut kansainvälisen organisaatiomme laajuisesti. Halusimme kumppanin, joka tarjoaa meille tasaista laatua, tarjoaa monipuolista ammattitaitoa sekä vie meille tärkeitä kehityshankkeita tehokkaasti tuotantoon. Päädyimme kilpailutuksen jälkeen yhteistyöhön WeGon kanssa, jotta voimme keskittyä omien ydinliiketoimintojemme kehittämiseen ja asiakkaidemme palvelemiseen”, sanoo Bang & Bonsomer Groupin Group ICT Manager Tero Törnqvist. ”Kiinnitämme erityistä huomiota myös tietoturvaan, sillä haluamme pitää sovelluksemme, datamme ja henkilöstömme yhä paremmin turvassa.”
Bang & Bonsomerin organisaatiossa käytetään moderneja ICT-työkaluja ja tietojärjestelmiä. Yrityksellä on mittava yli 80 palvelimen paikallinen konesali, jonka ylläpidosta ja päivityksistä WeGon asiantuntijat nyt vastaavat. WeGo on rakentanut asiakkaalle myös hybridiympäristön, joka sisältää Azure-infrastruktuurin.
Bang & Bonsomerin M365 -lisenssit auditoitiin ja optimoitiin, jotta M365-ympäristö palvelee asiakkaan tarpeita parhaalla tavalla. Lisenssit käytiin tarkasti läpi. Kehityskohteet korjattiin, ja M365-ympäristön toimintavarmuutta parannettiin.
”Tiedämme miten asiakkaamme saavat M365-lisensseistään irti parhaan hyödyn. Kartoitimme asiakkaamme työasemaympäristön, verkot, palvelimet ja tietojärjestelmät. Pohdimme yhdessä asiakkaamme kanssa, minkälainen IT-ympäristö palvelee heidän liiketoimintojaan parhaiten”, kertoo WeGon Mika Huhtiniemi. ”Olemme parantaneet Bang & Bonsomerin tietoturvaa monin tavoin sekä tehneet heille IT:n syväosaamista vaativia projekteja. Yhtenä kehityshankkeena nostaisin esille virtuaalisen työpöytäympäristön (VDI) toteuttamisen, joka parantaa tietoturvaa ja säästää kustannuksia.”
”WeGon palveluiden piiriin siirtyminen sujui hallitusti ja arki sujuu nyt mallikkaasti”, arvioi Törnqvist. ”Luotamme siihen, että IT-ympäristömme laitteineen ja palveluineen toimii laadukkaasti. Voimme itse keskittyä paremmin liiketoimintojemme kannalta tärkeisiin hankkeisiin. WeGolta saamme laaja-alaista ammattitaitoa erilaisiin IT:n kehitysprojekteihin.”
WeGon Service Desk ratkoo yli 90 prosenttia Bang & Bonsomerin organisaatiosta tulevista arjen palvelupyynnöistä ensimmäisen yhteydenoton aikana.
”Meillä on myös selkeät ja hyviksi havaitut prosessit IT-palveluiden vaihtamiseen. Otamme asiakkaidemme ympäristöt jouheasti haltuun. Käymme asiakkaamme kanssa läpi palveluidemme laatua, kehityshankkeita ja huolehdimme IT:n monipuolisesta kehittämisestä.”
WeGon tuottamien palveluiden hyödyt Bang & Bonsomerille pähkinänkuoressa:
- Kansainvälistä liiketoimintaa palveleva laadukas ja joustava hybridi IT-infrastruktuuri.
- Koko henkilöstöä nopeasti palveleva työasemaympäristö tukipalveluineen. Viimeisen 12 kk aikana mitattu asiakastyytyväisyys on Bang & Bonsomerilla 4,9/5.
- Modernia tietoturvaa datan, tietojärjestelmien, työasemien, palvelimien ja verkkojen suojaamiseen.
WeGon tuottama palvelupaketti on kattava kokonaisuus:
- Laitetoimitukset käyttövalmiina suoraan käyttäjille. Modernit käyttöönottopalvelut kattaen työasemaympäristön (mm. Autopilot), verkot ja palvelimet.
- Servicedesk-palvelu kaikissa kansainvälisen organisaatioiden toimipisteissä. Lähitukipalvelua Suomen lisäksi myös Ruotsissa.
- Palvelinpalvelut kattaen yli 80 paikallisen palvelimen ja Azure-ympäristön ylläpidon ja tietoturvan.
- Verkkopalvelut kattaen tietoliikenteen, lähiverkon ja langattoman verkon palvelut.
- Eri osa-alueiden tietoturvapalvelut, kuten toimiston ja Azuren palomuuripalvelut.
- Automaattiset tietoturva-, versio- ja kolmannen osapuolen sovelluspäivitykset.
- Palvelunhallinnan kattaen laadun varmistamisen, kehityshankkeet ja palvelupäällikön palvelut.
- M365 -lisenssien auditointi ja optimointi.
Lisätietoja:
Tero Törnqvist, Group ICT Manager, Bang & Bonsomer Oy, tero.tornqvist(at)bangbonsomer.com
Mika Huhtiniemi, toimitusjohtaja, WeGo Group, mika.huhtiniemi(at)wegogroup.fi